reklama

Žerie Fico Fidela?

Uvedomujem si, že už je to naozaj otrepané, obúvať sa stále do Fica. Pravdepodobne ku mne z tábora jeho priaznivcov priletí niekoľko ohnivých šípov. No mňa ten človek jednoducho vždy prekvapí niečím novým a ja nedokážem nereagovať. Tentoraz, keď som sa dozvedel o jeho účasti na oslavách 48. výročia príchodu Fidela Castra do Havany na kubánskom veľvyslanectve.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Na rozdiel od mnohých dramatickejších vízii by som to nevidel ako zmenu zahraničnej politiky. Podľa mňa je to buď len ďalší amatérsky lapsus nezrelého politika, alebo obyčajná provokácia. Na tie je totiž v poslednom čase odborník, možno si spomeniete, ako sa nudil na svojom prvom summite lídrov EU v Bruseli. Jeho slová vtedy určite potešili jeho fanúšikov, teda, ten náš premiér je ale kapor, ten sa s nimi neondie. Mňa len vtedy napadlo, či by niekedy Slovensku nepomohlo viac, keby si radšej zahryzol do jazyka. On už totiž nereprezentuje len seba, ale všetkých jeho obyvateľov, preto by mal zvažovať všetky slová, ktoré vypustí z úst. Čo sa týka jeho účasti na oslave výročia komunistického režimu, k tomu už ťažko niečo dodať. Možno to bude tým, že vie niečo, čo my nevieme. Možno je v hre nejaká strategická investícia Kuby na Slovensku. Možno v spolupráci s kubánskou ambasádou pripravuje oslobodenie kubánskych politických väzňov a následný pád režimu. Alebo len skočil Fedorovi Flašíkovi pre pár skvelých kubánskych cigár. To sa už asi nedozviem, jeho pohnútky sú mi rovnakou záhadou, ako skutočný zdravotný stav veľkého Fidela.Kuba je nádherná krajina, plná slnka, hudby a skvelých a bezstarostných ľudí. Už dávno však nie je Ostrovom slobody, tá odišla so Zátokou sviní. Kuba by si ju však zaslúžila a nemuselo by to byť zničením jej úžasného spiritu vpádom amerických dolárov, aj keď práve k tomu pravdepodobne dôjde po páde režimu. Castro však ešte stále žije a vo väzniciach hnijú politickí väzni. Ubytoval ich tam režim, ktorého oslavy sa zúčastnil a tak ho nepriamo akceptoval aj Róbert Fico. Nie však ako súkromná osoba, ale ako premiér Slovenska, zástupca všetkých jeho občanov, mňa nevynímajúc. Tento blog som napísal len preto, že ja Castra nežeriem, dokonca ani Che Guevaru. Mám radšej Hemingwaya, kubánsky rum a Buena Vista Social Club. A ak ho Fico žerie, nech si to nabudúce nechá radšej pre seba. Takto by som sa totiž nečudoval, keby po návšteve Číny a Lýbie nasledovala oficiálna cesta do Severnej Kórey, nech to para tlačí. Mohol by tam získať know-how na budovanie kultu osobnosti, alebo aspoň recept, ako sem-tam zahrať veľkému Georgovi na nervy. Srať na Kiu a Samsung.

Vlado Radosa

Vlado Radosa

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

píše, čo vidí Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu