reklama

O hádzaní hrachu na Orange stenu.

Orange Slovensko, a. s. patrí na Slovensku medzi top zadávateľov reklamy - v roku 2008 sa v rebríčku umiestnil na prvom mieste s objemom reklamy v hodnote 2 862 178 631 Sk (cca 95 200 692EUR)*. Ako jeho verný klient rád priložím ruku k dielu pre zlepšenie kvalitatívnych parametrov značky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (141)

Ak máte už viac ako 5 rokov rovnakého mobilného operátora, vytvorí sa medzi vami isté puto. Chránite ho pred výpadmi ružových a modrých mudrlantov pri pive na letnej terase, spokojne sledujete rozrastajúcu sa oranžovú rodinu, snažíte sa poctivo a načas platiť faktúry a raz za čas podpíšete zmluvu o vernosti, začo sa vám váš operátor odvďačí dotovaným telefónom za pár euro.

Táto symbióza sa môže narušiť, keď prídu prvé problémy. Vtedy vložíte dôveru do rúk špecializovaných poradcov za oranžovým pultom na jeho kontaktných miestach. Zdanlivá maličkosť môže váš vzťah k svojmu mobilnému operátorovi výrazne naštrbiť . Možno sa dokonca začnete cítiť ako malá bezvýznamná bytosť pred veľkou oranžovou stenou, na ktorú vytrvalo hádžete hrach, až kým vám nedôjdu strukoviny, energia a trpezlivosť. Potom máte dve možnosti - držať zobák alebo zbaliť kufre. K tej druhej si môžete ešte dopriať pár riadkov na blogu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takto sa hádže hrach na Orange stenu:

10. 11. 2009 som si v spoločnosti Orange kúpil akciový mobilný telefón.

30. 3.2010 som podpísal na pobočke Orange protokol o jeho poruche - telefón z ničoho nič zamrzol a nereagoval, nezvonil, samovoľne vytáčal čísla. V maďarskej servisnej spoločnosti bol telefón následne opravený.

7. 6. 2010 som opäť priniesol telefón do opravy, zamrzol a bol neovládateľný. Zo servisnej spoločnosti na druhom brehu Dunaja prišlo stanovisko, že porucha sa u nich neprejavila. Keď som sa na pobočke Orange opýtal na ďalší postup, s blahosklonným úsmevom na tvári mi bolo oznámené, že platí pravidlo 3x a dosť. To znamená tri poruchy a následne vrátenie sumy alebo nový telefón, však pán Lipšic? Pravidlá nepustia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8. 7. 2010 som prišiel na pobočku Orange vrátiť definitívne mobil už aj s príslušenstvom. Poctivo mi celý jún strpčoval život, lebo ma ignoroval vždy vtedy, keď som ho najviac potreboval. Tentoraz som sa od Orange Girl 1 dozvedel, že vzhľadom na fakt, že porucha sa v predošlom prípade v servise neprejavila, tak pravidlo 3x dosť tak trošku neplatí. Vraj som mal trvať na tom, aby bolo pri júnovej oprave v protokole uvedené, že porucha sa prejavila na predajni. Tak sme teda túto magickú formulku na novom protokole uviedli, lebo mobil v ruke oranžového personálu skutočne nefungoval. Maďarský servis opäť nič nezistil a neopravený som si ho šťastný smel vziať domov. Pravidlá nepustia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. 8. 2010 som opäť navštívil s nefunkčným mobilom inú pobočku Orange a požiadal o výmenu mobilu. Nevydalo. Dozvedel som sa ďalšie závažné upresňujúce informácie. V spoločnosti Orange totiž platí pravidlo, že mobil musí ísť na diagnostiku do servisného strediska v Bratislave, kde sa potvrdí porucha a až potom mi budú vrátené peniaze alebo vymenený telefón. Avšak v prípade, že sa porucha opäť neprejaví, tak sa ani tento prípad nezapočíta do pravidla 3x a dosť. Keď som Orange Girl 2 položil sprostú otázku, či k tomu môže dôjsť aj 12x, pokrčila plecami a potvrdila, že áno. Chcel som tiež vedieť, prečo ma Orange vodil za nos, že stačí uviesť do protokolu prejavovanie sa poruchy na predajni. Oznámila mi, že servis má vlastné pravidlá a úsudku pracovníkov pobočiek nedôveruje. Napadlo mi, v čom sa dá úsudok skresliť, keď mobil jednoducho nereaguje na nič. Trúfol som si na poslednú otázku, čo mám teda robiť. Orange Girl 2 sa uprene zahľadela do iného časopriestoru a povedala, že nič. Mobil - ignorant som odovzdane odovzdal na diagnostiku. Pravidlá nepustia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

15. 8. 2010 som si prišiel vyzdvihnúť svoj mobilný telefón. Orange Girl 3 mi oznámila, že namiesto diagnostiky bol omylom zaslaný do opravy. Po otázke, ako mám postupovať ďalej, mi odporučila, aby som išiel na predajné miesto, kde som hlásil predošlé poruchy, vyžiadal si protokoly o opravách a nechal poslať mobil na diagnostiku. Pravidlá nepustia.

Na druhý deň, 16. 8. 2010, sedím na pobočke Orange a s úžasom spoznávam ďalšie pravidlo. Mobil nemôže byť zaslaný na diagnostiku, lebo porucha sa 3x neprejavila v servise. Kolegynky na druhej pobočke sa ešte len zaúčajú, preto ten chaos. Sorry. Ostáva mi len modliť sa, aby servis ešte 2x zachytil zlú náladu môjho mobilu, ináč budem na Orange pobočku chodiť pravidelne až do konca života. Keď sa mi na tvári začnú vyhadzovať oranžové fľaky a v očiach sa mi objavia slzy, Orange Girl 4 sa zľutuje a znenazdajky sa od nej po prvý krát dozvedám, že mám možnosť odvolať sa proti reklamačnému rozhodnutiu servisu. Keď chcem spísať odvolanie, Orange Girl 4 ma ľahkým smečom dorazí oznámením, že som to mal urobiť včera pri preberaní mobilu. Za trest musím opäť počkať na moment, kedy mobil nebude fungovať, doniesť ho na pobočku, nechať poslať do opravy a v prípade negatívneho stanoviska spísať odvolanie priamo pri prevzatí. Pravidlá nepustia.

A v tej chvíli mi naozaj dochádza hrach, sily a trpezlivosť.

Suma sumárum som pobočky Orange kvôli nefunkčnému mobilu navštívil celkom 11x, aby som zistil, že reklamačné pravidlá v tejto spoločnosti skutočne fungujú, len ich Orange odkrýva postupne a s ľahkou dávkou zmäteného humoru. Ten už mňa ale prešiel. Nechce sa mi ďalej tolerovať, ako zo mňa môj dlhoročný mobilný operátor robí vola. Najlepšou cestou bude zrušiť akúkoľvek formu viazanosti a byť slobodný pri ďalšom rozhodovaní.

Môj mobilný operátor ma mal rád, pokiaľ som držal hubu a krok a načas platil faktúry. Keď som sa dostal do úzkych, ukryl sa za stenu predpisov a pravidiel. Pojmy ako lojalita, úcta k zákazníkovi a najmä zdravý ľudský rozum a elementárna slušnosť zmizli z jeho repertoáru. Rozhodol sa ísť cestou amaterizmu, ignorantstva, alibizmu a ľahostajnej blahosklonnosti. Dávajte si preto na Orange pozor aj vy. Pravidlá totiž nepustia.

*zdroj TNS

foto: Internet

Vlado Radosa

Vlado Radosa

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

píše, čo vidí Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu